محسن ابوالقاسمی درگذشت

محسن ابوالقاسمی درگذشت

محسن ابوالقاسمی درگذشت

محسن ابوالقاسمی،رئیس سابق گروه فرهنگ و زبان‌های باستانی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران و استاد بازنشسته این دانشگاه در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

همسر محسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید این خبر گفت: دکتر ابوالقاسمی که مدتی پیش از بیمارستان مرخص شده بود، به دلیل زمین خوردن، مبتلا به آمبولی پا شد و ظهر چهارشنبه (۱۷ بهمن‌ماه) در خانه از دنیا رفت.

او در ادامه بیان کرد: مراسم تشییع پیکر دکتر ابوالقاسمی بر اساس صحبت‌های انجام شده با مسئولان دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، ساعت ۹ صبح یکشنبه ۲۱ بهمن ماه از مقابل این دانشکده به سمت بهشت زهرا برگزار و پیکر او در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده می‌شود.

محسن ابوالقاسمی یکم دی‌ماه ۱۳۹۵ در مراسم شب بخارا با عنوان «شب محسن ابوالقاسمی» سرگذشت خود را این‌طور توصیف کرده بود: «۸۰ سال پیش در ملایر به دنیا آمدم. در همان‌جا به مدرسه رفتم و تصدیق شش ابتدایی گرفتم. همراه خانواده به تهران آمدم و در دبیرستان علامه درس خواندم تا پنجم متوسطه که دیپلم ناقص از آن دبیرستان گرفتم و در دبیرستان دارالفنون ششم ادبی گرفتم و وارد دانشکده ادبیات شدم. در سال ۱۳۳۷ لیسانس ادبیات فارسی گرفتم و در سال‌های ۱۳۳۷ تا ۱۳۴۰ درس‌های دوره دکتری را خواندم. در سال ۱۳۴۰ به لندن رفتم و در سال ۱۳۴۳ از آن‌جا درجه .M.A گرفتم و به ایران بازگشتم و برای گرفتن دکتری ثبت‌نام کردم در دانشگاه تهران. درجه .M.A در زبان‌های باستانی ایران گرفتم. در این‌جا در سال ۱۳۴۴ در گروه تازه‌تأسیس زبان‌شناسی و زبان‌های باستانی به تدریس پرداختم تا سال ۱۳۸۱ که بازنشسته شدم. در سال ۱۳۶۹ به استخدام نیمه‌وقت دانشگاه آزاد درآمدم که تاکنون ادامه دارد.»

او در طول چند سال گذشته، همچنان به عنوان استاد مدعو پژوهشگاه علوم انسانی به تدریس ادامه می‌داد.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *