20 با 23 داستان از داستان‌نویسان نسل سوم

1,250,000 ریال

«20 با 23 داستان از داستان‌نویسان نسل سوم»  گزیده داستان‌هایی از نویسندگان جوان را دربردارد که به عقیده‌ی میرصادقی، اگر نتوان این داستان‌ها را در ردیف داستان‌های کوتاه خوب نویسنده‌های ایران و جهان قرار داد، اما از نظر معنا و ساختار و نوع داستان چیزی از آن‌ها کم ندارند

کتاب حاضر مجموع دو کتاب نویسنده به نام‌های «22 داستان کوتاه از داستان‌نویسان نسل سوم» و «23 داستان از داستان نویسان امروز ایران» است. بخشی از داستان «مرا می‌شناسی؟» نوشته‌ی «نیلوفر نیاورانی» را می‌خوانیم:

«بهت چیزی نگفته بودم؟ به هیچ کس چیزی نگفتم. حالا هم چه وقتی دارم بهت می‌گویم. حالا که با لباس سیاه آمدی ختم داییم. خیلی چاق شدم؟ فهمیدم که وقتی آمدی من را نشناختی. شاید هم به خاطر موهایم است که این قدر کوتاه کردم. نه، نگو من را شناختی. هیچ کس با این وضع من را نمی‌شناسد. از ریخت و قیافه افتاده‌ام، اصلا حالم خوب نیست، ببین دست‌هایم چطوری می لرزد؟ ببینم هنوز ازدواج نکردی؟ بهتر، شوهر را می‌خواهی چکار؟ یادش به خیر چقدر توی مدرسه خوش بودیم. هیچ وقت فکر این روزها را نمی‌کردم. چه روزهای خوبی بود، هر روز هی چاق نمی شدم.»

در توضیح پشت جلد کتاب آمده است:

«…ما درزمینه‌ی داستان کوتاه برخلاف رمان بسیار پیشرفت کرده‌ایم و نویسنده‌های ما داستان‌های کوتاه ممتازی آفریده‌اند. بعضی از این داستان‌ها با بهترین داستان‌های غربی برابری می‌کند. وقتی این داستان‌ها به زبانی دیگر برگردانده می‌شود، مورد استقبال بسیاری قرار می‌گیرد و به چاپ‌های متعدد می‌رسد. خواندن تفسیرهای کتاب هم به نویسنده‌های جوان کمک می‌کند که از طریق آن‌ها در عمل، شناختی نسبت به ویژگی‌های فنی و محتوایی داستان پیدا کنند و هم به شناخت خواننده از داستان می‌افزاید و لذت او را از خواندن بیشتر می‌کند.»

در انبار موجود نمی باشد