به نرمی باران

7,500,000 ریال

جشن نامه فریدون مشیری

 

کتابی که پيش رو داريد مجموعه‌ای از اشعار فريدون مشيری است که در 10 بخش تهيه شده است.

 اين ده بخش عبارت است از:

 خاطراتی از فريدون مشيری, نقد و بررسی آثار او, گفتگوها, سروده‌هايی برای مشيری, مقالات مشيری, گزيده اشعار, ترجمه اشعار فريدون مشيری به زبان انگليسي و فرانسه, کتابشناسی کتاب‌ها و مقالات فريدون مشيری، ناهيد حبيبي آزاد, آثار و ترانه‌های فريدون مشيري، علي هاشمی و عکس‌ها و اسناد.

همچنين در بخش ابتدايی کتاب چند مقاله با عناوين: در ملازمت شاعر نوشته مهدی فلاح ، همسايه خورشيد نوشته سيروس مشفقی ، خاطره‌ای از مشيری نوشته محمدرضا شجريان ، آيا اجازه دارم نوشته سيمين بهبهانی ، مجموعه شعر ابر نوشته سيروس آموزگار نوشته شده است.
در بخشی از متن اين کتاب می خوانيد: « نيم‌قرن است که شعر فريدون مشيری در فضای شعر ايران و فارسی زبانان جهان حضوری خاطره‌انگيز دارد. حضوری که در هر برهه‌اش خاطرات خاص خود را برای ما داشته و تداعی می کند. مشيری شاعر سياسی يا به تعبير برخی «متعهد» نيست. اما هشيار نسبت به اوضاع زمانه در سطح ملی و جهانی است. او تعهد به جان آزاد انسانی دارد نه تعهد در قالب فرقه يا گروهی خاص. مشيری در بهترين توصيف از زمره‌ی شاعرانی است که مستقيما با عواطف آدمی سروکار دارد و به شدت از نوميدی دوری می کند و انسان اميدوار است…»

دسته: