راهنمای سنجش روانی (جلد اول)

3,500,000 ریال

ویرایش جدید

 کتابی که اکنون از نظر خوانندگان گرامی می‌گذرد برگردانی از ویرایش ششم (2016) Handbook of Psychological Assessment

اثر معروف گری گراث مارنات و جردن رایت است.

مؤلفان این اثر با استفاده از منابع گسترده، بسیار غنی و مبتنی بر تازه‌ترین یافته‌های پژوهشی کوشیده‌اند تا درباره اصول نظری و

شیوه‌های کاربردی آزمون‌های بالینی اطلاعات جامعی را برای دانشجویان، روان‌شناسان، روان‌پزشکان و مشاوران فراهم کنند.

در این ویرایش تغییرات اساسی صورت گرفته است. چندین آزمون جدید افزوده شده و آزمون‌های قبلی نیز بر اساس پژوهش‌های گسترده ویرایش شده است.

   مؤلفان در تدوین این اثر آزمون‌ها را به عنوان یکی از چندین ابزار و روش سنجش روانی مورد توجه قرار داده‌اند و در عین حال به متخصصان توصیه کرده‌اند که به هنگام تفسیر داده‌های آزمون و توصیف ویژگی‌های آزمودنی، نتایج را با سایر اطلاعاتی که از منابع و روش‌های دیگر مانند مشاهده، مصاحبه، تاریخچه زندگی و … به دست می‌آید یکپارچه کنند و توصیفی جامع و مبتنی بر اصول علمی از وی به عمل آورند. همچنین یادآور شده‌اند که هدف سنجش روانی تنها به توصیف ویژگی‌های آزمودنی یا مراجع محدود نمی‌شود، بلکه نتایج سنجش روانی باید به پیش‌بینی درباره وضعیت آینده، توصیف روش‌های درمانی مناسب و پیش آگهی اثر تدابیر درمانی منتهی شود.

   امید است مطالعه این اثر برای دانشجویان رشته‌های راهنمایی و مشاوره، روان‌شناسی و روان‌پزشکی و همچنین برای مشاوران، روان‌شناسان بالینی و روان‌پزشکان مفید واقع شود.